Redesigning a city with lots of herritage


Als u een sprookjesachtige middeleeuwse stad gaat ontwerpen, is het moeilijk beter te doen dan Brugge. Het is een van de best bewaarde steden van Europa. De stad krioelt van de pittoreske geplaveide straatjes en de dromerige grachten verbinden fotogenieke marktpleinen met torenhoge torens, historische kerken en oude witgekalkte hofjes.

Authenticiteit blijft belangrijk

Voorafgaand werd een strategisch onderzoek uitgevoerd, dit zowel bij de inwoners als bij toeristen. Uit dit onderzoek bleek dat de stad verouderd werd bevonden. Anderzijds gaven ze aan dat de authentieke elementen niet uit het straatbeeld mochten verdwijnen. Een nieuwe visie, missie en waarden werden uitgewerkt. Met deze gegevens in het achterhoofd werd een nieuw logo en huisstijl ontworpen.

Nood aan een frisse wind

Bij de rebranding werd gebruikt gemaakt van een ongeschreefd en een geschreefd font. Om respectievelijk het authentieke als het vernieuwde naar voor te brengen. Verder werd ook het logo zo opgedeeld. De stam zorgt voor het authenticiteit terwijl de lijn voor het vernieuwende zorgt.

Authenticiteit blijft belangrijk

Voorafgaand werd een strategisch onderzoek uitgevoerd, dit zowel bij de inwoners als bij toeristen. Uit dit onderzoek bleek dat de stad verouderd werd bevonden. Anderzijds gaven ze aan dat de authentieke elementen niet uit het straatbeeld mochten verdwijnen. Een nieuwe visie, missie en waarden werden uitgewerkt. Met deze gegevens in het achterhoofd werd een nieuw logo en huisstijl ontworpen.

Nood aan een frisse wind

Bij de rebranding werd gebruikt gemaakt van een ongeschreefd en een geschreefd font. Om respectievelijk het authentieke als het vernieuwde naar voor te brengen. Verder werd ook het logo zo opgedeeld. De stam zorgt voor het authenticiteit terwijl de lijn voor het vernieuwende zorgt.