Rebranding a trendy city with herritage


Antwerpen heeft de grootste haven en is de tweede grootste stad van België. Het is lange tijd een krachtige magneet geweest voor iedereen, van modemagnaten en clubkoninginnen tot kunstliefhebbers en diamantairs. Halverwege de 16e eeuw was het een van de belangrijkste steden van Europa en de thuisbasis van de barokke superster-schilder Pieter Paul Rubens. Ondanks vele historische beproevingen en zware bombardementen tijdens de Tweede Wereldoorlog, heeft Antwerpen een intrigerend middeleeuws hart behouden met tal van met cafés gevulde geplaveide straatjes, een fort aan de rivier en een werkelijk indrukwekkende kathedraal. Tegenwoordig zijn de belangrijkste trekpleisters van Antwerpen echter de levendige mode- en amusementswereld en de verrassende architectonische en culturele contrasten.

Internationale wedstrijd

Een weergave van een mogelijke rebranding van Antwerpen. Onderdeel van een internationale wedstrijd die binnen een week tijd gepitched diende te worden. Verschillende drukdragers werden uitgewerkt.

Het mooie van de stad naar voor laten komen

Antwerpen is een kunststad, de verschillende monumenten die een belangrijke rol spelen wou ik laten terugkomen in de branding. De kleur rood is hierbij bewust bewaard, dit om de herkenbaarheid te behouden. Een schreefloos font werd gekozen om het geheel frisser en tijdloos te maken

Internationale wedstrijd

Een weergave van een mogelijke rebranding van Antwerpen. Onderdeel van een internationale wedstrijd die binnen een week tijd gepitched diende te worden. Verschillende drukdragers werden uitgewerkt.

Het mooie van de stad naar voor laten komen

Antwerpen is een kunststad, de verschillende monumenten die een belangrijke rol spelen wou ik laten terugkomen in de branding. De kleur rood is hierbij bewust bewaard, dit om de herkenbaarheid te behouden. Een schreefloos font werd gekozen om het geheel frisser en tijdloos te maken